مهندسین صنعت،برق خورشیدی

ارایه خدمات برق خورشیدی و اتوماسیون صنعتی(.......PLC,HMI,Inverter)،تامین برق اضطراری(ups)

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

روش های بکار گیری برق خورشیدی

🌟روش های بکارگیری سیستم های فتوولتائیک

 


1- متصل به شبکه سراسری برق ( Grid Connected )      


در این روش، انرژی الکتریکی حاصل از سیستم فتوولتائیک (با استفاده از تجهیزات الکتریکی مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب، همچون اینورترهای متصل به شبکه و ...) ضمن تغییر شکل و تطبیق سطح ولتاژ و فرکانس انرژی الکتریکی حاصل ازسیستم فتوولتائیک، با مشخصات سطح ولتاژ، اختلاف فاز، فرکانس و...  شبکه سراسری به شبکه سراسری برق تزریق می گردد. با استفاده از نیروگاههای فتوولتائیک متصل به شبکه سراسری بصورت متمرکز و یا غیرمتمرکز (ضمن تقویت انرژی جاری در شبکه توزیع)، بدلیل تزریق ولتاژ و جریان مانع افت ولتاژ شبکه توزیع گردیده و در نتیجه از فشار بر روی نیروگاه ها در طی روز جلوگیری نمود. این امر به مثابه این است که هر مشترک شبکه سراسری برق، با نصب سیستم متصل به شبکه، خود بعنوان یک تولید کننده پراکنده کوچک (DG)، بصورت نیروگاهی کوچک عمل نماید. دراین روش علاوه بر تامین بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز مصرف کننده، انرژی الکتریکی (مازاد بر مصرف) به شبکه سراسری برق تزریق می شود.

2- مستقل از شبکه سراسری برق سیستمهای مستقل از شبکه ( Stand Alone )  


تأمین انرژی الکتریکی ایستگاه های مخابراتی و تلویزیونی، خانه های مسکونی، چادرهای عشایری، کلبه های روستایی و بصورت کلی رفع نیاز انرژی الکتریکی مناطقی که فاقد شبکه سراسری برق می باشند. این بخش سهم بالایی از سیستم های مستقل ازشبکه را در جهان به خود اختصاص داده است. در بسیاری از کشورهای جهان (بویژه درحال توسعه جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز روستاهای فاقد برق ازاین سیستم استفاده می گردد، بطور مثال در سال 2007 کشور اندونزی برق رسانی به 15000 خانوارروستایی را از این طریق آغاز نموده است). عدم نیاز به سوخت و مشکلات سوخت رسانی بویژه در مناطق صعب العبوروعدم نیاز به تعمیر ونگهداری مداوم وطول عمر مناسب از جمله عمده مزایایی است که در رشد و توسعه این سیستم‌ها بویژه در نقاط محروم کشور نقش عمده و بسزایی دارد.


🌟اهم کاربردهای سیستم های فتوولتائیک


1. سیستم های تأمین برق مستقل از شبکه (تأمین برق خانه های مسکونی، چادرهای عشایری، کلبه های روستایی و بصورت کلی رفع نیاز الکتریکی مناطق فاقد شبکه سراسری برق می باشند)

 

 

2. پمپاژخورشیدی (آب شرب، آبیاری، دامپروری، پرورش ماهی، جنگلها، مراتع، آبشخورحیوانات، آبنماها و…) یکی از کاربردهای موفق سیستم های فتوولتائیک، پمپاژ آب خورشیدی می باشد. افزایش تقاضا در این بخش نشان گر توانمندی و قابلیت کارکرد این سیستم میباشد. بطورمثال درسال 2006 در کشور مکزیک بیش از  800 عدد پمپ با توان تجمعی 33 کیلووات و در بنگلادش بیش از 5000  عدد پمپ در سال 2005 و 2006  با مبلغ تجمعی 21  میلیون دلار نصب و راه اندازی گردید و یا 6/6% از سیستم های فتوولتائیک نصب شده در کشور هند را سیستم های پمپ فتوولتائیک تشکیل می دهد.



3. روشنایی خورشیدی (منازل مسکونی و مدارس، ایستگاههای بین راهی، تونلها، فانوسهای دریایی، چراغ های پارکی و ...) میزان روشنایی درشب یک امتیاز برای شهرهای بزرگ و صنعتی می باشد و بدون دسترسی به برق، تامین روشنایی به لامپ های دینامی و یا چراغ های نفتی محدود می گردد. یکی از راه حل های مناسب جهت تامین روشنایی مناسب جهت مناطق فاقددسترسی به برق، استفاده از چراغ های خورشیدی می باشد که سالانه ده ها هزار نمونه ازاین سیستم در سراسر جهان نصب و راه اندازی می گردد.  این سیستم در تامین روشنایی منازل مسکونی و مدارس، ایستگاههای بین راهی، چراغ های راهنمایی و رانندگی، فانوس های دریایی و ... موثر واقع شده است. بگونه ای که تعداد بسیارزیادی از آن ها در کشور ما نیز درشهرها (بویژه تهران) و جاده های کشور نصب گردیده است.


4. سیستم تغذیه کننده پرتابل (قابل حمل و نقل) همچون خودروهای خورشیدی، مصارف الکتریکی غیرصنعتی در ابزارهایی مانند، اسباب بازی ها، ماشین حساب های خورشیدی و... .قابلیت حمل و نقل سهولت در نصب و راه اندازی از جمله مزایای این سیستمها می باشد که در رشد و توسعه آن نقش بسزایی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

متوسط تابش خورشید در ایران

🌟پتانسیل تابش و نقشه تابش خورشید در ایران


انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژیهای تجدیدپذیر و از مهمترین آنها می باشد. میزان تابش انری خورشیدی در نقاط مختلف جهان متغیر بوده و در کمربند خورشیدی زمین بیشترین مقدار را داراست. کشور ایران نیز در نواحی پرتابش واقع است و مطالعات نشان می دهد که استفاده از تجهیزات خورشیدی در ایران مناسب بوده و میتواند بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را تأمین نماید.


ایران کشوری است که به گفته متخصصان این فن با وجود 300 روز آفتابی در بیش از دو سوم آن و متوسط تابش 5.5 – 4.5 کیلووات ساعت بر متر مربع در روز یکی از کشورهای با پتانسیل بالا در زمینه انرژی خورشیدی معرفی شده است. برخی از کارشناسان انرژی خورشیدی گام را فراتر نهاده و در حالتی آرمانی ادعا می‌کنند که ایران در صورت تجهیز مساحت بیابانی خود به سامانه‌های دریافت انرژی تابشی می‌تواند انرژی مورد نیاز بخش‌های گسترده‌ای از منطقه را نیز تأمین و در زمینه‌ صدور انرژی برق فعال شود.


با مطالعات انجام شده توسط DLR آلمان، در مساحتی بیش از 2000 کیلومترمربع، امکان نصب بیش از MW 60000 نیروگاه حرارتی خورشیدی وجود دارد.


اگر مساحتی معادل 100×100 کیلومترمربع زمین را به ساخت نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک اختصاص دهیم، برق تولیدی آن معادل کل تولید برق کشور در سال 1389 خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خرید برق خورشیدی

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی های نو ایران(سانا): به منظور تسریع در روند بررسی و صدور مجوز احداث و قرارداد تضمینی خرید برق از نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک، از تاریخ ۱۳۹۵/۵/۲۰ثبت نام متقاضیان از طریق درگاه الکترونیکی سازمان انرژی های نو ایران انجام خواهد شد

این گزارش می افزاید: از تاریخ مذکور ثبت نام حضوری انجام نخواهد شد لذا از متقاضیان محترم درخواست می شود ازمراجعه حضوری به سانا و یا ارسال فیزیکی مدارک ثبت نام اجتناب نموده و به صورت الکترونیکی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.لازم به ذکر است ثبت نام الکترونیکی متقاضیان از اسفندماه سال گذشته به صورت آزمایشی راه اندازی گردیده بود.

در صورت بروز هرگونه مشکل در روند ثبت نام الکترونیکی، متقاضیان محترم می توانند در ساعات اداری با تلفن ۰۲۱۸۸۳۷۱۶۲۰آقای مهندس قزلباش تماس حاصل فرمایند.

.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اتوبوس های برقی در همدان توسط شرکت المانی


 


همدان آزمونه تبدیل ناوگان فعلی به اتوبوس برقی می شود 

روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری همدان  : 
جلسه دیروز صحن شورای اسلامی شهر همدان با حضور دکتر هینس یورگن کرونبرگ صاحب و رئیس شرکت اسکارابوس سرمایه گذار آلمانی و اعضای شورا و شهرداری همدان برگزار شد.

 
 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اعلام حمایت شورا و شهرداری از سرمایهگذاران در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی و رایزنیهای صورت گرفته مقرر شد تفاهمنامهای بین شهرداری همدان و شرکت اسکارابوس آلمان پیرامون انتقال فناوری تبدیل اتوبوسهای فعلی ایران به برقی و بومیسازی این فناوری منعقد شود.

نظری با اشاره به انتخاب و معرفی همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار در جهان اسلام، اضافه کرد: با انعقاد این تفاهمنامه همدان میتواند به عنوان آزمونه تبدیل خط اتوبوسهای ایران به اتوبوس برقی باشد.

وی تأکید کرد: انتظار میرود این تفاهمنامه، تفاهمنامهای پایدار در راستای توسعه و رونق اقتصادی شهر همدان باشد.

نظری به پیشینه تاریخی شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به ناامنیها در برخی از کشورهای همسایه ایران آرامش و امنیتی که در ایران اسلامی وجود دارد در دنیا بینظیر است و این ظرفیتی خوب برای جذب سرمایهگذاران خارجی است.

شهردار همدان هم از رایزنیها برای انعقاد این تفاهمنامه خبر داد و گفت: با توجه به آزمونه شدن شهر همدان به عنوان شهر سبز پایدار نشستهایی را پیرامون شاخصههای شهر سبز در استان و شهر داشتهایم که یکی از این شاخصهها استفاده از فناوری اتوبوسهای برقی است که پیگیری شد تا مذاکراتی با شرکت اسکارابوس از شهر ارفورت آلمان در این زمینه داشته باشیم.

سیدمصطفی رسولی اضافه کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته شرکت اسکارابوس متقاضی انتقال فناوری تبدیل اتوبوسهای فعلی ایران به اتوبوسهای برقی و بومیسازی این فناوری و حرکت به سمت شهر سبز پایدار است تا بتوان آزمونه تبدیل خط اتوبوسهای ایران به برقی را در همدان ایجاد کرد.

رسولی به مباحث برجام نیز اشاره کرد و گفت: این یک فرصت خوبی است که باید از آن بهره گرفت همچنین فرصت خوبی برای شرکت اسکارابوس و شهر ارفورت آلمان به عنوان یک نشان تجاری است.

در ادامه رئیس شرکت اسکارابوس به ظرفیتهای همدان در زمینه مراکز علمی و دانشگاهی و عنوان شهر سبز پایدار اشاره کرد و گفت: همدان در چند سال آینده با استفاده از این ظرفیت خوب میتواند فناوری صنایع سبز را از این شهر به جهان اسلام انتقال داده و صادر کند.

هینس یورگن کرونبرگ به مذاکرات دیپلمات ایران از رهگذر برجام اشاره کرد و افزود: این گفتمان بسیار مفید برای ایران و متعاقبش برای شهرهای همدان و ارفورت بوده است.

یورگن کرونبورگ اضافه کرد: با ایجاد این شرکت در همدان میتوان ظرفیتی ایجاد کرد تا صادرات خودروها از همدان به کل کشور پوشش داده شود و بازار داخل و خارج را نیز در دست داشت.

وی افزود: شرکت اسکارابوس یکی از شرکتهایی است که در زمینه برقیسازی اتوبوسها با استفاده از ظرفیتهای موجود شهر فعالیت انجام میدهد.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد هیأتی از همدان جهت انعقاد تفاهمنامه انتقال فناوری تبدیل اتوبوسهای فعلی ایران به اتوبوسهای برقی به ارفورت آلمان سفر کنند.

 
   
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

راه اندازی دوربین مدار بسته با برق خور شیدی

نصب راه انمدازی دوربین مدار بسته با برق خورشیدی و ارسال تصاویر ان توسط انتن به محل مورد نظر 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

راه اندازی پمپ توسط برق خورشیدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اجرای اتوماسیون plc،hmi، اینورتر در همدان و غرب کشور

شرکت پندار برق هیراد افتخار دارد که با انجام پروژهای اتوکاسیون صنعتی ،با نصب plc و اینورتر و صفحات لمسی در غرب کشور این خلاء را که توسط صنعتگران حس میشد را پر کند و نقطه عطفی باشد برای رشده صنعتگران عزیز کشورمان ءتا روز به روز با رشد در صنعت اتوماسیون بتوانیم کیفیت کالاهای  کشور عزیزمان را به نقطه مطلوب برسانیم تا نظر مشتریان خارج از این مرز و بوم را به خود جلب کنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰